Modarbejder eller medarbejder

Forandringskommunikation skaber samarbejde

Berlingske smallstarsmallstarsmallstarsmallstar “Bogen er fuld af gode eksempler og øvelser. Den unikke tilgang til forandringsledelse og –kommunikation gør den til en væsentlig ledelsesbog.”

Børsen smallstarsmallstarsmallstarsmallstar “Et opgør med Johns Kotters model for forandringsledelse. (…) Annette Franck mener, at forandringsledelse trænger til forandring. Det har hun ret i.”

JP: “Forfatteren hævder, at had til forandring kan forvandles til kærlighed, hvis menneskers medfødte evne til at udvikle og samarbejde sættes i spil.”

Magasinet Lederne: “Forfatteren lykkes rigtigt godt med at få mange væsentlige budskaber serveret klart.”

Få første kapitel af bogen gratis

Om bogen

Du laver planer, sætter mål og finder løsninger: Strategier der skaber vækst. Udvikling af nye produkter og services. Effektivisering af arbejdsprocedurer. Implementering af IT systemer.

Men hvordan går det med at gennemføre forandringerne?
• Forstår dine medarbejdere og kolleger de nye mål og planer – eller oplever du modstand, selvom du har informeret?
• Bakker de op og tager ansvar for at bidrage – eller bliver du irriteret og skuffet over manglende engagement?
• Lever jeres samarbejde op til dine forventninger – eller undrer du dig over, at jeres kompetencer og viden ikke skaber større resultater?

Du er forandringsleder, uanset om du er topleder, mellemleder eller projektleder, og uanset om du arbejder i en stor organisation eller et lille team. Forudsætningen for at lykkes er, at dine kolleger og medarbejdere vil samarbejde med dig om forandringsopgaver.

Forandringsledelse trænger til forandring Baseret på forfatterens praktiske erfaring, brede faglige baggrund og dybe indsigt i forskning indenfor pædagogik, psykologi og ledelse giver bogen praktiske arbejdsmetoder og konkrete anvisninger til:
• Hvordan du skaber effektivt samarbejde om forandring, så I både opnår resultater og trives.
• Hvordan I udnytter jeres samlede viden og kompetencer til at udvikle ambitiøse løsninger.
• Hvordan du vender ’støj’ og modstand til engagement og samarbejde.

Forandringskommunikation sikrer læring og udvikling gennem videndeling og involvering. Det er ikke personalegoder, men intelligent og effektiv ledelse. Ved at følge principperne og bruge arbejdsmetoderne i denne bog vil du opleve, at du får muligheder og medarbejdere fremfor problemer og modarbejdere.

God samarbejdslyst!

Læs gerne med

Du kan læse bogens indledning og se læserkommentarer her

Se Annette Franck præsentere

Læserne siger ...

“Klog og praktisk inspiration til, hvordan jeg konstant kan skabe udvikling i min virksomhed. En præcis udfordring af den evige risiko for at blive ’selvfed’ som ejerleder. Nu forståelse af, hvordan vores ledelse afgør, hvilke kampe der opstår, og hvordan vi kan skabe resultater. Og så er bogen skrevet i et sprog, der er til at læse med masser af genkendelige eksempler.”
Hans Buck
Ejerleder, fabrikant og ingeniør
“Levende og sjældent god formidling af komplekse budskaber. Jeg tænkte: ‘Hvor er det rigtigt!’ Bogen møder mine bekymringer om praktiske vanskeligheder og min skepsis over ressourcer. Noget af det mest vedkommende og relevante jeg længe har læst i dansk ledelseslitteratur.”

Anna Patricia Rogaczewska
HR Udviklingschef og Cand.Oceon

“En ny og genial vinkel på forandringsledelse. Meget enkelt og nærmest selvfølgeligt, når man først er inde i tankegangen. Bogen er velskrevet, argumenterne er godt dokumenterede, og de mange konkrete eksempler er meget inspirerende.”

Christian Hornstrup
Salgsdirektør og ingeniør

“Letlæst, interessant og med gode, meningsfulde illustrationer. Jeg oplevede en høj grad af identifikation med budskaberne og metoderne. Journalistikken bruges godt og overraskende til forandringsledelse.”

Morten Friis Outzen
Chefredaktør og journalist

Pressen skriver

Danske Kommuner ★★★★ : “Forfriskende læsning Annette Franck byder på. Vi har fået tudet ørene fulde af, at vi mennesker ikke kan lide forandring og derfor skal trues med brændende platforme. Men det er ikke rigtigt, siger hun.”

HK Statsbladet: “Annette Franck har en mission: Ledere må erkende, at involvering ikke er et personalegode men intelligent ledelse. Hun anfægter påstanden om, at medarbejdere er modstandere af forandring. Tværtimod elsker vi den forandring, vi selv er en del af.”

FTF Lederinfo: A Forfatteren vurderer, at mange ledere tror, at de kommunikerer med medarbejdere, når de reelt informerer. Derfor bliver de skuffende, når medarbejdere yder modstand mod den vedtagne plan.”

Magasinet Arbejdsmiljø: “Bogen er let at læse, det er faktisk endda ofte spændende, og i hvert kapitel er der sammendrag og øvelser.”