Jeg blev faktisk berørt, da jeg læste en ung cafemedarbejders indlæg i en debat om dårlig service. Selina Sander Jensen svarede pænt og sagligt (Berlingske, 1 aug 2016) på debatredaktør Anna Sophie Hermansens i øvrigt rammende og sjove indlæg (Berlingske, 24 juli 2016). En protest mod det absurde i at forvente drikkepenge, når kunden får så ringe betjening, som tilfældet ofte er her til lands.
Selina’s forklaring på oplevelsen af dårlig service gav mening. Hun beskriver at føle sig meget alene med et stort ansvar. Det handler om ledelse og giver samtidigt en vigtig vinkel på et spørgsmål, jeg blev stillet ved en workshop for ledere i restaurationsbranchen:
’Hvorfor bliver ledere mødt med besked om, at medarbejderen ikke modtager nok information, samtidig med at tilgængelig information ikke bliver brugt?’
I min blog giver jeg mit bud på, hvordan disse to umiddelbart modstridende opfattelser kan mødes og forslag til, hvordan vi kan komme videre. Det er helt afgørende for både service og trivsel.
Link til Børsen blog: ‘Palle alene i butikken’